Het schrijven van verkoopteksten is niet gemakkelijk. Met deze vijf tips is je verkooptekst echter een stuk aantrekkelijker dan die van je concurrentie.

Tip 1: voeg bonussen toe aan je product

Dit is zeker van toepassing bij het verkopen van grote producten. Wanneer je bijvoorbeeld een audiocursus verkoopt of iets dergelijks, is het aan te raden om er bonussen aan toe te voegen die gerelateerd zijn aan het product. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een gratis e-boek. Ook gratis dienstverleningen aan een product toevoegen is een goed idee. Een nuttige dienstverlening, zoals gratis 24/7 support voor iedereen die het product aanschaft, is een goede manier om iemand over de schreef te trekken om je product aan te schaffen.

Voordeel van bonussen

Het voordeel van bonussen aan je producten toevoegen, is dat het product er meer waarde door krijgt. Het is een goed middel om een klant over de schreef te trekken. Hoe meer bonussen je bij een product kunt leveren, des te groter de kans dat geïnteresseerden de stap gaan nemen om het product uiteindelijk aan te schaffen.

Schrijven van verkoopteksten

Tip 2: trap niet in de typische valkuilen

Dit is één van de grootste problemen bij bedrijven die een product verkopen. Veel mensen onderschatten het belang van een goede tekst en denken dat dit aspect niet zo belangrijk is, en besteden daar vervolgens weinig aandacht aan. Niet alleen zit de gemiddelde commerciële tekst doorgaans boordevol taal- en spelfouten; de opbouw is doorgaans ook van een erbarmelijk niveau.

X Veelvoorkomende fout nummer 1: een onleesbare commerciële tekst

Niemand zit te wachten op slecht leesbare teksten.

Een voorbeeld van een slecht leesbare verkooptekst

X Dit audioboek kopen is echt een goed idee, omdat dit een van de beste producten op de markt is voor meditatietechnieken. De markt heeft geen andere producten die zo uniek zijn, behalve dit product dan, het helpt je echt vooruit.

Er ontbreekt een duidelijke samenhang in dit tekstgedeelte. Een goede samenhang is belangrijk om een tekst prettig leesbaar te maken.

De volgende opbouw is een goed alternatief. 

V Dit audiopakket omvat verschillende meditatietechnieken die een unieke toevoeging op je leven zullen zijn.

Met dit stuk tekst draag je de informatie op een eenvoudige en duidelijke manier over.

X Veelvoorkomende fout nummer 2: te lang van stof zijn

Een ander bekend probleem bij het schrijven van verkoopteksten is dat er een teveel aan overbodige informatie wordt gegeven.

X Dit audioboek is echt uniek, want het is de enige in zijn soort en helpt mensen met een burn-out. Hij is speciaal gemaakt voor mensen die echt hun leven op de rails willen hebben. Mensen die bijvoorbeeld in de stress zitten hebben hier echt iets aan.

In drie zinnen wordt exact hetzelfde verteld, namelijk: het audioboek helpt mensen met hun stressproblemen.

Dergelijke informatie kan echter ook gewoon in één duidelijke zin worden samengevat.

V Het audioboek met meditatietechnieken helpt jou om van je dagelijkse stress af te komen.
Het credo is kortom: hoe eenvoudiger geschreven, des te beter komt de tekst over op de lezer.

Hulp nodig?

Ben jij je bewust van het feit dat je schrijftechnieken niet op en top zijn?

In dat geval kan het verstandiger zijn om het schrijven van verkoopteksten over te laten aan een professional. Iemand met ervaring weet namelijk gemakkelijk de valkuilen te vermijden en dit resulteert in meer verkoopsucces.
Voor slechts 0,03 euro per woord schrijven wij een overtuigende verkooptekst.

Klik hier om je unieke verkooptekst te bestellen

Tip 3: schrijf op een integere manier

Marketingtechnieken gebruiken kan verstandig zijn bij het schrijven van een verkooptekst. Het is echter wel van belang dat je betrouwbaar overkomt, anders schaadt het meer dan dat het baat.

De gehaaide verkooptechniek

Ongetwijfeld heb je weleens het volgende scenario meegemaakt. Je hebt een nieuwe keuken nodig en je gaat rondkijken bij verschillende verkooppunten. Sommige verkopers komen echter met een zeer neppe lach naar je toe en zijn overdreven vriendelijk. Je denkt gelijk: hier is iets niet in de haak. Je vertrouwt het zaakje gelijk al niet, omdat de verkoper overdreven enthousiast op alles reageert.

Op internet woekert het van verkoopteksten die ook op een gehaaide manier een product proberen te verkopen. Er worden bijvoorbeeld gouden bergen beloofd, terwijl het product niets voorstelt.

Met dit e-boek ben je gelijk van alle problemen af die jij in je leven hebt met betrekking tot zelfvertrouwen. Het lezen alleen is al voldoende om 90% meer zelfvertrouwen te krijgen in het dagelijkse leven! Wat wil je nog meer dan dat?

Iedereen snapt dat dit totaal niet realistisch is.  Een e-boek over zelfvertrouwen kan je wellicht helpen met het verhogen van je zelfvertrouwen, maar zorgt er nooit voor dat het de problemen gelijk oplost.

De integere verkooptechniek

Het is daarom veel verstandiger om op een integere manier je tekst op te stellen. Je kunt namelijk ook potentiële klanten over de streep trekken, zonder direct gouden bergen te beloven.

V Wanneer je problemen hebt met je zelfvertrouwen, is het van belang om zoveel mogelijk middelen aan te grijpen om uit je comfortzone te komen. Het zal geen gemakkelijke weg zijn, maar stapje voor stapje kun jij je zelfvertrouwen vergroten. Met dit informatieve e-boek heb je alvast een goede basis, zodat je weet waar je aan moet werken.

Met het schrijven van een verkooptekst op deze manier beloof je niet te veel, maar zullen mensen die aan hun zelfvertrouwen willen werken toch sneller het e-boek aanschaffen.

Tip 4: geef 95% van je kennis gratis weg

Voordat mensen iets van je gaan aanschaffen willen ze er doorgaans van overtuigd zijn dat jij een autoriteit op dat gebied bent. Je koopt bijvoorbeeld ook geen medicijnen bij een groenteboer. Je moet betrouwbaar overkomen en laten blijken dat je de kennis in huis hebt. Om dit te bewerkstelligen is het een goed idee om 95% van je kennis gratis weg te geven. Op die manier bouw je een band op met de potentiële koper. Hij of zij zal overtuigd raken van je kennis over het onderwerp en sneller een stap nemen om een product aan te schaffen waarin die laatste 5% essentiële kennis wordt aangeboden.

Tip 5: zorg dat het product goed is 

Klinkt voor de hand liggend, maar toch zeker heel belangrijk bij het schrijven van verkoopteksten. Je verkooptekst kan nog zo goed zijn; mocht je product van erbarmelijk niveau zijn dan schiet je er niets mee op. Men zal dan ontevreden zijn en het geld terugeisen. Bovendien plaatsen ze dan slechte recensies, waardoor je een succesvolle verkoop wel kunt vergeten. Wanneer je een product verkoopt waar je echt achter staat, zal het bovendien ook gemakkelijker zijn om er een deugdelijke verkooptekst over te schrijven.

Een verkooptekst uitbesteden is in sommige gevallen verstandig

Is het schrijven van verkoopteksten totaal niet jouw ding, ondanks deze handige tips? Dan kan het natuurlijk verstandig zijn om het schrijven van verkoopteksten in zijn geheel uit te besteden aan ons. Wij hebben meer dan 100 professionele verkoopteksten geschreven en weten dan ook wat we doen. Het schrijven van verkoopteksten is één van onze expertises. Tegen slechts 0,03 euro per woord schrijven wij een perfecte verkooptekst.

Klik hier om je unieke verkooptekst te bestellen  

Sollicitatiebrief schrijven

 

Lettermachine is ook bekend van andere blogs

 

 


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *